21.01-02.02 / FermentAkcje / Brunon Lemek / ON/A

FermentAkcje / projekt zakłada kilkudniowe spotkania i prezentacje sztuki najnowszej. Realizacje: Agnieszka Rożnowska (2004), Anna Pawłowska Klimczak (2005), Kamil Stańczak (2006), Jan Gryka / Anna Nawrot / Roberta Kuśmirowski / Michał Stachyra / Mariusz Tarkawian (2007), Waldemar Tatarczuk (2008), Andrzej Cieszyński (2009), Waldemar Tatarczuk / Paulina Kempisty (2010).

Brunon Lemek / tel. +48 508 108 698 / e-mail: lemek.brunon@gmx.de

Urodził się w 1964 roku w Przemyślu. Studia: Instytut Sztuki Uniwersytet Śląski. Dyplom z rzeźby uzyskał w Pracowni prof. Jerzego Fobera. Członek Związku Polskich Artystów Plastyków. Uprawia rzeźbę, malarstwo, rysunek. Udział w kilkudziesięciu wystawach w kraju i za granicą, między innymi w Cieszynie, Warszawie, Krakowie, Berlinie, Przemyślu, Fuldzie, Bad Hersfeld, Brekovie, Gersfeld.

Brunon Lemek prezentuje w swojej twórczości krajobrazy i obrazy figur jako ulubione tematy. Poprzez obecny dobór farb (raz zbliżone jednej barwie, raz pastelowa jasność albo zimne, ciemne tony, innym razem mocne komplementarne kontrasty), a w szczególności przez ich techniczne wykonanie z jednakową zawartością i strukturą na całej powierzchni obrazu łączą się motywy z otoczeniem lub z tłem. Przy obrazach figur „materializują się” powoli ciała dla oczu obserwatora. Ma się przeczucie jego obecności, i ten ślad ulatnia się w następnej chwili. Krajobrazy, które składają się z mocnych śladów farb, oddają po przez jakby przypadkowy i spontaniczny ruch pędzla, przemijająca chwilę pozornie w środku ruchu powietrza. Odtwarzają nastrojowy charakter krajobrazu, w określonej porze roku, budzą po przez swoja moc i poruszenie w obserwatorze wrażenie, jakby znajdował się w środku wydarzeń, przedstawionych na obrazie… / dr Marion Feld

„… uprawianie sztuki nie jest usprawiedliwione jeśli ma się ograniczyć do reprodukowania rzeczywistości, do bezpłodnego jej kopiowania(…) nie idzie więc o namalowanie czegoś całkowicie odmiennego od człowieka, domu czy góry, lecz o namalowanie człowieka, który byłby do człowieka możliwie jak najmniej podobny; domu, który z domu miał tylko to, co konieczne jest; by dokonała się jego metamorfoza; góry, która pozbawiona swej powierzchni staje się stożkiem…” / Jose Ortegay

Gasset Naturalną dyspozycją umysłu człowieka jest zdolność czerpania przyjemności z odkrywania porządku, dążenie do poszukiwania znaczeń, sensu i treści przekazywanych odbiorcom przez twórców. Moją intencją jest nie tyle potrzeba akceptacji moich prac, co wywołanie w odbiorcach jakichkolwiek emocji… / Brunon Lemek

Skip to content